Min pärla!

Jag vill ju sälja min pärla nu eftersom jag har köpt en ny bättre kamera. Och då tänker ju såklart alla "ja den där Johan har väl ingenting att komma med" (för nu har jag bestämt att ni tänker så), och då tänker jag "hmm, jag måste få folk att förstå att jag är en pålitlig liten pojke som tar väl hand om mina saker, så därför tänkte jag försöka förklara hur rädd jag har varit om min kamera.
     Ponera att du har ett ägg. Klas heter det, och du älskar det ägget mer än något annat (det spelar ingen roll om du är kille eller tjej). Klas bor i din vänstra bakficka, och anledningen till det är just den att Klas vill bo där, och eftersom du värnar så mycket om att Klas ska ha det bra, så får han bestämma, och bor därför där. Nu skiter jag i om just du har en vänster bakficka eller inte, för i min värld har du det, och för tillfället är det min värld vi lever i tills inlägget är slut.
     Om vi nu skulle tänka oss att Klas för det mesta befinner sig i den där bakfickan, förutom när du sover, för då är han ute och gör busiga saker, så förstår ni ju själva att man måste vara oerhört försiktig med honom för att han inte ska ta skada. Om nu Klas är lika gammal som mig, alltså 17 år, och alltid har bott i fickan, så innebär det att jag har varit väldigt försiktig genom åren, då hans skal alltid glänser lika fint som en nylackad Shelby Mustang GT från 67, och inte heller har en minsta lilla repa.
     Nu känns det som jag  har svävat iväg lite, men det jag tänkte komma till är i alla fall att om man är så rädd om ägget som jag försökte förklara för er i det här inlägget så börjar man förstå hur försiktig jag har varit med min kamera, och nu känner jag hur en del börjar tänka "ja men den där Johan verkar ju ta hand om sina saker, man kanske ska våga köpa hans kamera", och då tänker jag "jaa, det är ju självklart att du ska, för mer rädd om sina grejer än jag är finns det nog ingen som är.
     Nu var jag klar, men när jag ändå har skrivit det där kanske jag ska lägga upp en bild på pärlan också för att folk verkligen ska se hur fin den är, och börja tänkta impulsiva saker som "jag måste verkligen ha den där", och så vidare.


Kommentarer
Postat av: Tantfarbror

den är fin

2008-08-21 @ 01:47:04
URL: http://tantfarbror.blogg.se/
Postat av: Burken

ja

2008-08-21 @ 08:29:17
URL: http://kanskemin.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha, det var en väldigt bra historia, kan jag ju säga! :) Men man ska inte fota med Fuji!... ._.

2009-01-14 @ 11:49:10
URL: http://komigensofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0